Documente necesare:
Actul de deces se intocmeste la primaria municipiului , sectorului municipiului bucuresti , orasului ori comunei in a carei raza teritoriala s-a produs decesul .
Declaratia de deces se face , verbal in termen de 3 zile de la data incetarii din viata a persoanei , de catre persoanele prevazute de lege . In acest termen se cuprinde atat ziua in care s-a produs decesul , cat si ziua in care se face declaratia .
O data cu declaratia de deces , declarantul va depune urmatoarele acte :
A. Certificatul medical constatator al decesului , intocmit si semnat de medicul sau cadrul mediu sanitar care a facut constatarea , in care trebuie consemnata cauza decesului , fara prescurtari ;
B. Actul de identitate al celui decedat : b.i. Sau in cazul incetarii din viata a unui strain , pasaportul , carnetul de identitate sau legitimatia provizorie ;
C. Livretul militar sau adeverinta de recrutare , dupa caz , pentru persoanele supuse obligatiilor militare .
Ofiterul de stare civila este obligat sa retina actul de identitate al celui decedat .
Cand decesul se datoreaza unei sinucideri , unui accident sau altor cauze violente , precum si in cazul gasirii unui cadavru , declaratia se face in termen de 48 ore , socotit din momentul decesului sau al gasirii cadavrului .
In astfel de cazuri , inregistrarea se face pe baza certificatului medical constatator al decesului si a dovezii eliberate de politie sau de parchet din care sa rezulte ca una dintre aceste autoritati a fost sesizata despre deces ( anexa nr. 24 ) , intocmirea actului de deces se face numai cu aprobarea parchetului .
Dupa intocmirea actului de deces , ofiterul de stare civila elibereaza declarantului o adeverinta de inhumare sau incinerare a cadavrului ( anexa nr. 25 ) , facand mentiune despre aceasta pe verso certificatului constatator al decesului .
In actul de deces intocmit ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile declarative de moarte , se inscriu datele de stare civila si data decesului , asa cum rezulta din aceasta hotarare .
Intocmirea actului de deces , in baza unei hotarari judecatoresti definitive declarative de moarte , se face din oficiu sau la cererea persoanei interesate , dupa caz la autoritatea administratiei publice locale de la :
A. Locul de nastere al celui declarat mort ;
B. Domiciliul celui declarat mort , in cazul cand actul de nastere a fost intocmit la autoritatile locale din strainatate ;
C. Domiciliul persoanei care a solicitat declararea judecatoreasca a mortii , in situatia in care locul nasterii si domiciliul decedatului nu sunt cunoscute .
La sediul primariei municipiului constanta de pe strada mihai eminescu nr. 10 ( casa casatoriilor ) exista un birou de inregistrare al deceselor in baza certificatului medical constatator al decesului precum si al celorlalte documente solicitate de legea 119 / 1996 precizate anterior , intocmindu-se de indata actul de deces in registrele de stare civila si eliberandu-se certificatul de deces si adeverinta de inhumare .
|
|