Documente necesare:
- Actele de stare civilă privind cetăţenii romani aflate in străinatate, care se inregistrează la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale Romaniei, se trimit prin Ministerul Afacerilor Externe, pe măsura completării lor, la Primăria Sectorului 1 al municipiului Bucureşti impreună cu documentele primare pe baza cărora s-au intocmit actele.
- Actele de stare civilă ale cetăţenilor romani intocmite in străinătate, la autorităţile locale competente, se transcriu, obligatoriu, in registrele de stare civilă romane, in termen de 6 luni de la intoarcerea in ţară sau de la primăria din străinătate a certificatului ori extrasului de stare civilă.
- Cererea de transcriere se adresează primăriei localităţii in raza căreia işi are domiciliul solicitantul, insoţită de certificatul ori extrasul original, o copie (xerocopie) legalizată a acestora şi traducerea in limba romană, autentificate de un notar public sau de oficiul consular roman.
- Cetăţenii romani cu domiciliul in străinătate pot cere transcrierea, direct sau prin imputernicit cu procură specială, autentificată, in ţară, de un notar public, iar in străinătate, de oficiul consular roman din statul de reşedinţă. In acest caz, cererea de depunere la primăria localităţii in raza căreia au avut ultimul domiciliu, iar dacă nu au avut vreodată domiciliul in Romania, la Primăria Sectorului 1 al municipiului Bucureşti, unde se va efectua transcrierea certificatului.
- După inregistrarea cererii, aceasta se inaintează, impreună cu toate documentele prin Serviciul judeţean de evidenţă a populaţiei, la Direcţia de evidenţă a populaţiei care va dispune asupra transcrierii. legii
|
|