eformulare.ro
einformatii.ro | eformulare.ro | estiri.ro

Acte necesare

website dezvoltat de einformatii.ro


 FORMULARE SI ACTE NECESARE
PRIMARII - Locale
Judetul Arad
Acte necesare si formulare pentru relatia cu primaria judetului Arad
 AUTORIZAREA EXECUTĂRII CONSTRUCŢIILOR ŞI ACTELE NECESARE IN VEDEREA OBŢINERII ACESTEIA
| site oficial |


Autorizarea executării construcţiilor este un proces ce constituie o componentă a dezvoltării urbane. Această etapă este extrem de importantă şi totodată sensibilă intrucat constituie momentul in care intenţiile solicitantului autorizaţiei ( persoană fizică sau juridică ) se raportează la interesele comunităţii privind dezvoltarea urbei in ansamblu , intenţii materializate in prevederile documentaţiilor de urbanism şi amenajarea teritoriului.
Acest moment trebuie privit ca pe unul de confruntare, in care individualul se supune regulilor precise ale colectivului.
Pentru obţinerea autorizaţiei de construire se pot obţine formulare tipizate şi detalii privind cele necesare de la camera 5.

Etape ce trebuiesc parcurse pentru obţinerea Autorizaţiei de construire
1. Certificatul de urbanism
Se obţine in urma depunerii la Primăria municipiului (Serviciul de relaţii cu publicul) a următoarelor:
• cerere tip (de la Serviciul relaţii cu publicul)
• plan de situaţie cotat care să cuprindă intenţiile investitorului (executat de un proiectant autorizat)
• memoriu de prezentare ( proiectant )
• extras de carte funciară (de la Judecătoria Arad - Biroul de Carte funciară) sau alt act care conferă dreptul de folosinţă al terenului sau clădirii
• dovada achitării taxei pentru certificatul de urbanism (caseria Primăriei municipiului Arad)
2. Acord Unic
Insumează avizele pentru utilităţile urbane precum şi cele privind prevenirea şi stingerea incendiilor, protecţia civilă, protecţia mediului şi sănătatea populaţiei.
Acordul unic se emite numai pe baza fişelor tehnice avizate favorabil.
Acte necesare in vederea emiterii Acordului Unic:
• cerere tip
• memoriu general intocmit de un proiectant
• fişele tehnice şi documentaţia specifică fiecărei specialităţi (fiecare fişă conţine lista documentaţiilor necesare)
• certificatul de urbanism
• dovada unui drept real asupra terenului cu excepţiile prevăzute de lege
• plan de situaţie şi incadrare in zonă
• plan construcţie
• dovada achitării taxelor in condiţiile legii
3. Autorizaţia de construire
• cerere tip (de la Serviciul relaţii cu publicul)
• dovada achitării taxei pentru eliberarea autorizaţiei de construire ( 1 % din valoare ) taxa care se reduce cu 50 % pentru locuinţe (Casieria Primăriei municipiului Arad ),
• extras de carte funciară ( de la Judecătoria Arad - biroul de carte funciară) sau alt act care conferă dreptul de folosinţă al terenului sau clădirii ( autentic şi actualizat )
• documentaţia tehnică prevăzută de Legea nr.50 / 1991, republicată, Legea 453/2001.

Piese desenate
• plan de situaţie cu ridicare topografică,
• plan de incadrare in zonă,
• plan fundaţii,
• planul tuturor nivelurilor,
• plan invelitoare,
• toate faţadele,
• secţiuni caracteristice,
• alte piese desenate considerate necesare de proiectantul lucrării sau solicitate in certificatul de urbanism.

Piese scrise
• declaraţie tip (de la camera 5)
• anexă conform Ordin nr.91/1991 al MLPAT
• memoriu tehnic de rezistenţă,
• memoriu de arhitectură,
• aviz geotehnic ( după caz ),
• avize de la furnizorii de utilităţi ( după caz ),
• referat de verificare ,
• expertiză tehnică ( după caz ) ,
• avize specifice pentru amplasarea construcţiei,
• avize specifice pentru funcţionarea construcţiei,
• alte avize şi acorduri solicitate in certificatul de urbanism

Notă: fiecare planşă din piesele desenate va avea in partea dreaptă jos un cartuş care va cuprinde numele firmei sau al proiectantului elaborator, numărul autorizaţiei, semnăturile şefului de proiect şi ale elaboratorilor, titlul, numărul planşei, scara şi data. Planşele vor fi intocmite şi semnate de proiectanţi de specialitate conform Legii nr.50 / 1991, republicată, art. 6 alin. 4 pct. "a", "b" privind competenţa de semnare.
După obţinerea autorizaţiei de construire beneficiarul acesteia are obligaţia să anunţe inceperea lucrărilor, prin completarea şi depunerea formularelor primite odată cu autorizaţia de construire (de la Serviciul relaţii cu publicul ) atat la Primăria municipiului Arad cat şi la Inspecţia de stat in construcţii, lucrări publice, urbanism şi amenajarea teritoriului Arad.
După terminarea lucrărilor beneficiarul acestora are obligaţia de a se prezenta la Primăria municipiului Arad - Serviciul urbanism, construcţii şi amenajarea teritoriului - pentru regularizarea taxei privind autorizarea construcţiei, in funcţie de valoarea totală a investiţiei.
Privită din perspectiva dezvoltării urbane, autorizarea construcţiilor este etapa de implementare a Planurilor de Urbanism. Privită din perspectiva investitorului, autorizarea construcţiilor este etapa de demarare a unui proces, construcţia este mijlocul ce contribuie la obţinerea profitului.
Institutia : Primaria Municipiului Arad
 ACTE NECESARE PENTRU INREGISTRAREA CĂSĂTORIEI - Pentru cetăţeni romani
| detalii | | site oficial |
 ACTE NECESARE PENTRU INREGISTRAREA CĂSĂTORIEI - Pentru cetăţeni romani cu domiciliul in străinătate
| detalii | | site oficial |
 ACTE NECESARE PENTRU INREGISTRAREA CĂSĂTORIEI - Pentru cetăţeni străini
| detalii | | site oficial |
 ACTE NECESARE PENTRU INREGISTRAREA DECESULUI
| detalii | | site oficial |
 CERTIFICATE INTERNAŢIONALE (sau tip uz extern)
| detalii | | site oficial |
 CERTIFICATE PIERDUTE
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare pentru eliberarea certificatelor de urbanism
| detalii |
 Acte necesare pentru autorizatia de constructie
| detalii |
 Acte necesare pentru autorizatii de desfiintare
| detalii |
 Dreptului de proprietate asupra terenului
| detalii |
Pagini cu rezultate :  INAPOI  1  2  3  4  5  6  7 
Reteaua Noastra

© 2003-2024 eformulare.ro. Toate drepturile rezervate. contact
gazduire siteuri
google-analytics.com