Documente necesare:
- certificat medical;
- constatator al decesului;
- actul de identitate al persoanei decedate;
- certificat nastere si casatorie;
- livretul militar;
- dovada sau autorizatie de la autoritatile competente (parchet, politie) pentru declararea decesului dupa termenul de 3 zile sau pentru moarte violenta;
Certificatele de stare civila se elibereaza numai cetatenilor care poseda act de identitate.
Cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate si cetatenilor straini ale caror acte de stare civila sunt inregistrate in tara li se vor elibera certificate pe baza pasaportului, sau prin imputernicit cu procura speciala.
Persoanele care au domiciliul in alte localitati decat cele in care sunt pastrate registrele de stare civila si nu se pot deplasa personal pentru a obtine certificate de stare civila pot adresa cererea primariei in raza careia au domiciliul iar aceasta solicita, in termen de 3 zile, primariei respective sa i se expedieze certificatul de stare civila solicitat.
In caz de pierdere sau distrugere a certificatului de stare civila, persoanei indreptatite i se elibereaza, la cerere, un nou certificat, cu perceperea taxei legale de timbru.
Certificatele de deces se elibereaza membrilor familiei sau altor persoane indreptatite.
|
|