Eliberarea certificatelor de stare civila pierdute, sustrase, degradate
|
|
|
Documente necesare:
- Certficatele de nastere sau de casatorie inregistrate de Serviciul Stare Civila Sector 5 (pierdute, sustrase , degradate) se elibereaza numai titularilor actelor, in baza unei cereri si a actului de identitate valabil;
- Certificatele de deces inregistrate de Serviciul Stare Civila Sector 5 (pierdute, sustrase, degradate) se elibereaza membrilor familiei sau altor persoane indreptatite, in baza unei cereri si al actului de identitate al solicitantului;
- Cetatenii ale caror acte de stare civila au fost inregistrate la primarii din alte localitati si nu se pot deplasa personal, pot depune personal o cerere la Serviciul Stare Civila pe teritoriul caruia au domiciliul sau resedinta (fapt ce rezulta din actul de identitate prezentat), care va solicita primariei la care a fost inregistrat actul de stare civila transmiterea certificatului solicitat;
- Cetatenilor romani cu domicliul in strainatate si cetatenilor straini ale caror acte de stare civila sunt inregistrate la Serviciul Stare Civila Sector 5, li se vor elibera certificate pe baza pasaportului;
- Cetatenii cu domiciliul sau resedinta in strainatate a caror nastere sau casatorie au fost inregistrate la Serviciul Stare Civila Sector 5, pot solicita eliberarea certificatului respectiv si prin imputernicit cu procura speciala, autentificata in tara de un notar public, iar in strainatate de Oficiul Consular Roman din statul de domiciliu;
- In conformitate cu dispozitiile Art. 62 din Legea nr. 119/1996, pierderea sau deteriorarea certificatelor de stare civila constituie contraventie si se santioneaza cu amenda de la 4 la 8 lei;
- Taxa extrajudiciara de timbru.
|
|
|
|