Documente necesare:
In situatia in care solicitantul se gaseste atat in posesia pasaportului emis de autoritatile straine, pe noul nume, cat si a actului administrativ (notarial, judecatoresc, dupa caz) prin care s-a aprobat schimbarea numelui si/sau prenumelui in strainatate, se va depune cerere de inscriere a mentiunii la primaria care are in pastrare actul/actele de stare civila sau la sediul Directiei de Evidenta a Populatiei, in nume propriu sau prin imputernicit cu procura speciala.
Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
- documentul de schimbare a numelui si/sau prenumelui, emis de autoritatile straine, in original si copii xerox (o copie xerox va ramane la cerere si cate o copie la fiecare din certificatele ce urmeaza a fi schimbate);
- traducerea legalizata a documentului, in original si copii xerox (o copie xerox va ramane la cerere si cate o copie la fiecare din certificatele ce urmeaza a fi schimbate); traducerea se va face la un notar public din tara, la misiunea diplomatica ori oficiul consular de cariera al Romaniei din tara de resedinta a solicitantului sau la un notar strain, in acest din urma caz trebuind sa fie aplicata apostila conform Conventiei de la Haga din 1961;
- adeverinta emisa de Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei - Serviciul Secretariat-Juridic, cu privire la statutul juridic fata de statul roman (in situatia in care nu se poate face dovada cetateniei romane);
- copia xerox a certificatului de nastere si/sau casatorie al(e) persoanei pentru care se solicita inscrierea mentiunii;
- copia xerox a pasaportului strain;
- copia xerox a pasaportului romanesc, daca este cazul;
|
|