Inregistrarea decesului
|
|
Odata cu declaratia de deces, declarantul va depune urmatoarele acte:
a) certificatul medical constatator al decesului, intocmit si semnat de medicul sau cadrul mediu sanitar care a facut contatarea, in care trebuie consemnata cauza decesului, fara prescurtari;
b) actul de identitate al celui decedat;
c) livretul militar sau adeverinta de recrutare, dupa caz, pentru persoanele supuse obligatiilor militare.
Actul de deces se intocmeste la primaria municipiului, sectorului municipiului Bucuresti, orasului ori comunei in a carei raza teritoriala s-a produs decesul.
Declaratia de deces se face, verbal, in termen de 3 zile de la data incetarii din viata a persoanei, de catre persoanele prevazute de lege. In acest termen se cuprinde atat ziua in care s-a produs decesul, cat si ziua in care se face declaratia. - in cazurile in care declarantul nu poate prezenta actele prevazute la lit. b) si c), va declara, in scris, motivul neprezentarii acestora si datele de stare civila ale decedatului. - cand decesul se datoreaza unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, precum si In cazul gasirii unui cadavru, declaratia se face In termen de 48 de ore, socotit din momentul decesului sau al gasirii cadavrului. In astfel de cazuri, inregistrarea se face pe baza certificatului medical constatator al decesului si a dovezii eliberate de politie sau de parchet, din care sa rezulte ca una dintre aceste autoritati a fost sesizata despre deces. - in cazul in care decesul nu a fost declarat si inregistrat in termenele legale, intocmirea actului de deces se face numai cu aprobarea parchetului. - dupa intocmirea actului de deces, ofiterul de stare civila elibereaza declarantului o adeverinta de inhumare sau incinerare a cadavrului, facand mentiune despre aceasta pe verso certificatului constatator al decesului. - inhumarea sau incinerarea cadavrului unui cetatean roman, de origine romana sau originar din Romania, al carui deces s-a produs in strainatate, se face pe baza adeverintei eliberate de primaria in a carei raza administrativ-teritoriala urmeaza sa se faca inhumarea sau incinerarea. - actele de stare civila ale cetatenilor romani intocmite in strainatate, la autoritatile locale competente, se transcriu, obligatoriu, in registrele de stare civila romane, in termen de 6 luni de la intoarcerea in tara sau de la primirea din strainatate a certificatului ori extrasului de stare civila. - cererea de transcriere se adreseaza primariei localitatii in raza careia isi are domiciliul solicitantul, insotita de certificatul ori de extrasul original, o fotocopie (xerocopie) legalizata a acestora si traducerea in limba romana, autentificate de un notar public. - deplasarea cadavrului in alta localitate decat cea in care s-a produs decesul se face numai in baza certificatului de imbalsamare si cu aprobarea unei unitati sanitare.
|
|
|