eformulare.ro
einformatii.ro | eformulare.ro | estiri.ro

Acte necesare

website dezvoltat de einformatii.ro


 FORMULARE SI ACTE NECESARE
PRIMARII - Locale
Judetul Suceava
 Acte necesare pentru inregistrarea naşterii
| formulare | | site oficial |
Documente necesare:

Extras din metodologia pentru aplicarea unitară a dispoziţiilor Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă:

ART. 28
(1) Inregistrarea naşterii se face la primăria municipiului, sectorului din municipiul Bucureşti, oraşului sau comunei in care s-a produs.
(2) In registrul de naşteri se (3) Inregistrarea gemenilor se face prin intocmirea actului de naştere, separat, pentru fiecare copil. In acelaşi mod se procedează şi in cazul gemenilor siamezi.
ART. 29
Termenul pentru declararea şi inregistrarea naşterii copilului este de:
a) 15 zile de la data naşterii, pentru copilul născut viu şi aflat in viaţă;
b) 3 zile de la data naşterii, pentru copilul născut mort;
c) 24 de ore de la data decesului, pentru copilul născut viu care a decedat inăuntrul termenului de 15 zile.
ART. 30
(1) Inregistrarea naşterii copilului se face pe baza declaraţiei verbale, prezentandu-se următoarele documente:
- certificatul medical constatator al naşterii, intocmit pe formular-tip, care va trebui să poarte număr de inregistrare, dată certă, sigiliul unităţii sanitare, semnătura şi parafa medicului;
- certificatul de naştere şi actul de identitate al mamei şi al declarantului, dacă naşterea nu este declarată de mamă;
- certificatul de căsătorie al părinţilor copilului, dacă sunt căsătoriţi.
(2) Actele de identitate ale părinţilor şi al declarantului, după caz, precum şi certificatele de stare civilă se restituie imediat după confruntarea datelor.
(3) In cazul in care părinţii au nume de familie diferit sau există neconcordanţă intre prenumele copilului trecut in certificatul medical constatator al naşterii şi declaraţia verbală a declarantului, inregistrarea naşterii se face pe baza declaraţiei scrise, semnată de ambii părinţi, din care să rezulte numele de familie şi prenumele copilului.
(4) Dacă părinţii nu se inţeleg cu privire la numele de familie şi prenumele copilului, va decide primarul localităţii unde se inregistrează naşterea, prin dispoziţie. La fel se procedează şi in cazul in care ofiţerul de stare civilă a refuzat inscrierea prenumelui, in baza art. 18 alin. (2) din Legea nr. 119/1996, iar părinţii nu vor să opteze pentru un alt prenume.
ART. 31
(1) Cand declaraţia a fost făcută după expirarea termenelor prevăzute de lege, dar inăuntrul unui an de la data naşterii, inregistrarea naşterii se face cu aprobarea primarului, respectiv a şefului misiunii diplomatice sau oficiului consular de carieră al Romaniei, dată pe declaraţia scrisă. In cuprinsul declaraţiei se va menţiona motivul intarzierii.
(2) Dacă declaraţia a fost făcută după trecerea unui an de la data naşterii, actul de naştere se intocmeşte in baza hotărarii judecătoreşti, definitive şi irevocabile, privind incuviinţarea inregistrării tardive, care trebuie să conţină toate datele necesare inregistrării.
ART. 32
(1) Dispoziţiile art. 29 - 31 sunt aplicabile in mod corespunzător şi in cazul in care naşterea unui cetăţean roman s-a produs in străinătate, dar nu a fost inregistrată ori a fost inregistrată cu date nereale, iar declaraţia de naştere se face in ţară.
(2) Intocmirea actului de naştere urmează a fi făcută la primăria in raza căreia au domiciliul părinţii, pe baza documentelor depuse şi a declaraţiilor, după ce Direcţia de evidenţă a populaţiei din Ministerul de Interne verifică, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, dacă naşterea nu a fost inregistrată in străinătate.
(3) Dacă se stabileşte că naşterea a fost inregistrată corect in străinătate, se va urma procedura prevăzută pentru transcrierea certificatelor procurate din străinătate.
(4) Hotărarea judecătorească prin care s-a incuviinţat inregistrarea tardivă a naşterii produse in străinătate, rămasă definitivă şi irevocabilă inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 119/1996, se inregistrează la primăria locului de domiciliu al părinţilor copilului.
ART. 33
(1) Intocmirea actului de naştere pentru copilul găsit sau abandonat de mamă in unităţi sanitare se face, in termen de 30 de zile, pe baza următoarelor documente:
a) in cazul copilului găsit:
- declaraţia scrisă a persoanei care l-a găsit ori referatul reprezentantului autorităţii tutelare din cadrul primăriei in raza căreia a fost găsit copilul;
- procesul-verbal intocmit de poliţie, medic şi reprezentantul autorităţii tutelare din cadrul primăriei. Procesul-verbal se va inregistra la primărie şi va cuprinde:
- anul, luna şi ziua cand a fost găsit copilul;
- sexul copilului;
- locul şi imprejurările in care a fost găsit copilul;
- numele de familie, prenumele şi domiciliul persoanei care l-a găsit şi al martorilor (atunci cand sunt);
- denumirea şi adresa instituţiei sau numele persoanei căreia i-a fost incredinţat copilul;
- varsta copilului găsit, stabilită de medic prin indicarea obligatorie a anului, lunii şi zilei de naştere, chiar dacă acestea sunt aproximative;
- rezultatul primelor cercetări efectuate de poliţie pentru identificarea părinţilor.
b) in cazul copilului abandonat in spital:
- referatul reprezentantului autorităţii tutelare din cadrul primăriei in raza căreia a fost abandonat copilul;
- certificatul medical constatator al naşterii;
- procesul-verbal incheiat de poliţie, conducătorul unităţii sanitare şi reprezentantul autorităţii tutelare din cadrul primăriei, care va avea acelaşi cuprins ca şi cel incheiat in cazul copilului găsit.
(2) Actul de naştere se completează numai la rubricile referitoare la copil, cele referitoare la părinţi rămanand necompletate şi, respectiv, cu datele care rezultă din certificatul medical constatator al naşterii ori cu cele stabilite de organele de poliţie, după caz.
(3) La rubrica "menţiuni" se scrie: "actul a fost intocmit in baza procesului-verbal nr. ....... din ......., din care rezultă că a fost găsit de/abandonat la ....................., cu domiciliul/sediul in ....... str. ............. nr. ......... şi incredinţat ...........................". Dacă, ulterior, au fost identificaţi părinţii ori copilul este recunoscut de mamă, primăria localităţii unde a fost inregistrată naşterea, in poziţia de "copil găsit" sau "abandonat", va cere instanţei judecătoreşti anularea actului de naştere. După anularea actului, se face o nouă inregistrare la primăria localităţii unde s-a născut copilul. Dacă mama copilului declară că a fost inregistrată naşterea şi dovedeşte acest fapt, nu se mai intocmeşte un nou act de naştere.
ART. 34
In cazurile prevăzute la art. 33 alin. (1), dacă nu se cunosc numele de familie şi prenumele copilului, acestea se stabilesc prin dispoziţia primarului localităţii unde se inregistrează naşterea (anexa nr. 15).
ART. 35
(1) Dacă mama declară că nu este căsătorită, şi aceasta rezultă din actul de identitate, copilul se inregistrează cu numele ei de familie, iar rubricile referitoare la "tată" nu se completează.
(2) Cand mama declară că este căsătorită, dar nu poate prezenta certificatul de căsătorie, va da o declaraţie scrisă in acest sens, iar inregistrarea naşterii se face numai după ce s-au stabilit datele referitoare la soţ, prin solicitarea unui extras de pe actul de căsătorie. Dacă este necesar, se va cere poliţiei locale să facă această identificare.
(3) La fel se procedează şi in cazul in care declaraţia este făcută de o altă persoană.
ART. 36
(1) In situaţia in care copilul născut viu a decedat şi naşterea nu a fost inregistrată, se inregistrează mai intai naşterea şi apoi decesul.
(2) In cazul in care ofiţerul de stare civilă care inregistrează decesul nu are competenţă teritorială şi pentru intocmirea actului de naştere va trimite primăriei locului de naştere declaraţia motivată a persoanei care a solicitat inregistrarea decesului, impreună cu certificatul medical constatator al naşterii, şi va comunica datele referitoare la deces, pentru inscrierea menţiunii.
(3) Intocmirea actului de naştere se face cu aprobarea primarului, iar, la cerere, se eliberează certificat de naştere cu menţiunea de deces.
ART. 37
Pentru copilul născut mort se intocmeşte numai actul de naştere. In acest caz, nu se completează rubricile privind "prenumele" şi "cetăţenia", iar in rubrica "din care rezultă că s-a născut un copil ............." se inscrie cuvantul "mort". In baza actului, se eliberează, la cerere, o dovadă cu privire la inregistrarea făcută ori un certificat de naştere cu menţiunea COPIL NĂSCUT MORT.
Institutia : Primaria municipiului Campulung Moldovenesc
 Acte Necesare Pentru Eliberarea Autorizatiilor de Functionare Persoane Fizice si Asociatii Familiale conform legii nr.300/2004
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii dosarului pentru Cantina de Ajutor Social - Legea nr. 208/1997
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii curatelei minorului - Codul Familiei, art. 119, 132, 139, 152 lit. ā€¯bā€¯, 154, 158
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii dosarului pentru indemnizaţia de creştere a copilului in varstă de pană la 2 ani (3 ani pentru copilul cu handicap) - O.U.G. nr. 148/2005
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii dosarului pentru comisia de evaluare complexă a minorilor - Legea nr. 272/2004
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii dosarului pentru acordarea ajutorului social (venitul minim garantat) - Legea nr. 416/2001
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii dosarului pentru alocaţia familială complementară sau alocaţia de susţinere pentru familia monoparentală - O.U.G. nr. 105/2003:
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii dosarului pentru expertiză majori - O.U.G. nr. 102/1999
| detalii | | site oficial |
 Acte necesare intocmirii dosarului pentru plasament familial - Legea nr. 274/2004
| detalii | | site oficial |
 Listă acte administrative fiscale pentru contribuabili persoane fizice
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Precizări privind documentaţia obligatorie in vederea obţinerii autorizaţiei pentru transport de persoane sau bunuri in regim de taxi
| detalii | | formulare | | site oficial |
  Precizări privind modul de autorizare persoane fizice (PF) sau asociaţii familiale (AF)
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Acte necesare pentru eliberarea cărţii de identitate informatizată, in caz de preschimbare, schimbări de domiciliu sau schimbare de nume
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Acte necesare pentru eliberarea cărţii de identitate informatizată, in caz de preschimbare, schimbări de domiciliu sau schimbare de nume
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Acte necesare pentru eliberarea cărţii de identitate informatizată, in caz de preschimbare, schimbări de domiciliu sau schimbare de nume
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Acte necesare pentru eliberarea paşaportului simplu in caz de expirare, prima eliberare pentru persoane majore sau schimbare de nume
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Acte necesare pentru eliberarea paşaportului simplu in cazul primei eliberări (implinirea varstei de 14 ani)
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Acte necesare pentru inregistrarea căsătoriei
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Acte necesare pentru inregistrarea decesului
| detalii | | formulare | | site oficial |
 Cerere pentru solicitare adeverinţă de stare materială
| detalii | | formulare | | site oficial |
Pagini cu rezultate :  INAPOI  1  2  3  4  5  6   INAINTE 
Reteaua Noastra

© 2003-2024 eformulare.ro. Toate drepturile rezervate. contact
gazduire siteuri
google-analytics.com